تبلیغات
تبادل لینک دوطرفه - بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)

تبادل لینک دوطرفه

موفقیت از ان کسانی است که رویاهای بزرگ در سر دارند.

 

بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)

 

نوشته شده توسط:تی کی من Tkman

بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)

بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی) دسته: علوم انسانی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 140 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 203

بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)

قیمت فایل فقط 12,500 تومان

خرید

بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی-خارجی)

بیان موضوع یا تعریف مسأله:

كشور ایران به دلیل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از تولید كنندگان عمده پوست و چرم سبك محسوب می‌شود و به علت آب و هوای نیمه خشك پوست گوسفند و بز ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است ولی متأسفانه دامداران كشور به دلیل كم ارزش قلمداد نمودن پوست و پشم و اینكه نوع تغذیه در ایران بیشتر به گوشت گوسفند اختصاص دارد و همچنین به علت نداشتن آگاهی و انگیزه لازم جهت حفظ و حراست از این ثروت ملی، توجه لازم را مبذول نمی‌دارند و از سالیان گذشته انواع پوست، سالامبور و محصولات نیمه ساخته چرمی‌از كشور ما با دیدگاه سنتی صادر گردیده است كه عمده صادرات ایران بر حسب آمار موجود مختص به صدور سالامبور و كراست بوده است و این در حالی است كه می‌توان ارزش افزوده زیادی را از طریق تولید محصولات ساخته شده چرمی‌به وجود آورده و به تبع آن درآمد ارزی بالایی را تحصیل نمود. بویژه اینكه محصولات چرمی‌از تنوع بالایی برخوردار بوده به نحوی كه تنوع این محصولات بالغ بر 60 نوع می‌گردد و هر ساله در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی نمایشگاههای محصولات چرمی‌به نمایش گذاشته می‌شود كه متأسفانه نقش كشور ما علی رغم امكانات بالقوه و بالفعل در این نمایشگاهها بسیار كم رنگ می‌باشد، برای مثال در سال 1376 در نمایشگاههای جهانی چرم و البسه چرمی‌در پاریس و بولونیا ایتالیا و بارسلون اسپانیا و دوسلدورف آلمان در كنار كشورهای پیشرفته جهان، كشورهای تركیه، هندوستان، پاكستان، بنگلادش، اتیوپی و بوركینافاسو دارای چندین غرفه بودند ولی هیچ اثری از محصولات و صنعتگران ایران و پرچم مقدس جمهوری اسلامی‌ایران نبود.

قطعاً وجود چنین نقیصه ای برایند عوامل متعددی است كه شناخت آنها و بویژه حركت در جهت رفع موانع، این امكان را فراهم خواهد ساخت تا به گونه ای شایسته استعداد و ظرفیت های خود را در صحنه بین الملل عرضه نماییم.

پژوهشگر در این تحقیق، به دنبال تبیین و تحلیل متغیرها و عواملی است كه صادرات محصولات كشور را چه به صورت مثبت و چه منفی، تحت تأثیر قرار می‌دهند و از این طریق ضمن بیان این عوامل، راه كارهای مناسب جهت بهبود و ارتقاء صادرات محصولات چرمی‌را پیشنهاد خواهد كرد. در واقع مسأله اصلی تحقیق این است كه موانع موجود بر سر راه صادرات محصولات چرمی‌سبك شناسایی شده و گامهایی را كه در جهت رفع این موانع می‌توان برداشت تعیین كرد.

هدف از مطالعه موضوع:

1-   دستیابی به تصویر وضعیت موجود به ویژه ترسیم مسائل و مشكلات تولید كنندگان و صادر كنندگان محصولات چرمی‌سبك.

2-   كمك به سیاست گذاران در امر صادرات و فروش محصولات چرمی‌و توجه بیشتر به ارزش افزوده ای كه از این طریق بدست خواهد آمد.

3-   فراهم آوردن مبنایی برای مراجعه استفاده كنندگان در زمینه صادرات و فروش محصولات چرمی‌به دلیل اطلاعات جمع آوری شده در این خصوص.

4-   جلب توجه دست اندركاران تولید و صادرات محصولات چرمی‌سبك به ضرورت تحول در بینش و شیوه های انجام كار.

ضرورت انجام تحقیق:

متأسفانه پوست به عنوان یك ماده اولیه ارزشمند مورد بی لطفی قرار گرفته است و قرنها توسط افراد خواص با دیدگاه سنتی و صرفاً برای منافع كوتاه مدت و بدون توجه به ارزش افزوده زیادی كه می‌تواند ایجاد نماید صادر گردیده است و به تبع آن صنعت چرم ایران نیز علیرغم امكانات بالقوه و بالفعل نتوانسته است جایگاه خود را تثبیت نماید.

ایران با پرورش 48 میلیون رأس گوسفند (84/3% گوسفند جهان) و 16 میلیون رأس بز (3% بز جهان) سهم كمی‌از صادرات را عهده دار می‌باشد[1]. كشتار سالانه انواع دام سبك و سنگین در كشور ایران 30 میلیون رأس می‌باشد كه بعبارتی روزانه 82000 رأس را شامل می‌شود كه 70000 رأس آن سبك می‌باشد و با احتساب روزهای كار در سال، معدل روزانه 92000 جلد پوست سبك می‌باشد[2]. همانطور كه گفته شد عمده صادرات ایران بصورت سالامبور و چرم نیمه تكمیل شده می‌باشد و اكثراً مرغوبترین پوستها به خارج صادر می‌گردد. و تولید كننده چرم و البسه چرمی‌داخلی مجبور است از پوست و چرم با كیفیت پایین تر استفاده نماید.

صادرات سالانه 19-20 میلیون جلد سالامبور، حدود یكصد میلیون دلار ارزآوری را در بر خواهد داشت و اگر تبدیل به لباس و محصولات چرمی‌شود تا یك میلیاد و چهارصد میلیون دلار ارزآوری دارد. تحقق چنین دستاوردی جز با اعمال مدیریت صحیح و استفاده از تكنولوژی پیشرفته و در فضای تولید مناسب ممكن نمی‌باشد در حالیكه در صورت تغییر بینش و فعالیت علمی‌می‌توان محصولات متنوع و قابل رقابت در بازارهای جهانی تولید نمود و از طریق توسعه این صنعت علاوه بر ارزآوری فراوان، برای تعداد زیادی از افراد جامعه اشتغال نیز ایجاد نمود كه این گام با سیاست های نظام جمهوری اسلامی‌در جهت توسعه صادرات غیر نفتی و اولویت ایجاد اشتغال در جامعه جوان كشور ایران هم راستا بوده و ضرورت پرداختن به آن از اولویت های اقتصادی-بازرگانی كشور قلمداد می‌گردد[3].

سایر پیشنهادات

در خصوص بالا بردن سطوح كیفی و مهارتهای مدیران این صنعت همانطور كه قبلا نیز ذكر گردید تشكیل دانشكده چرم و رشته های كاردانی و كارشناسی تولید چرم و فرآورده های چرمی‌از ضروریات می‌باشد كه پیشنهاد می‌گردد. هر چه سریعتر وزارت فرهنگ و آموزش عالی این امر مهم را در دستور كار خود قرار دهد. زیرا از طریق فارغ التحصیلان این رشته ها می‌توان هر ساله تعداد زیادی از نیروهای جوان و افراد واجد شرایط را جذب این صنعت نمود. و این افراد با اشتغال در مراكز تولید در آینده نه چندان دور جزو مدیران این صنعت شده و در رشد و شكوفائی این صنعت نقش موثری خواهند داشت.

به فارغ التحصیلان رشته های شیمی‌و بازرگانی پیشنهاد می‌گردد در صورت تمایل به اشتغال در این رشته صنعتی سود آور بپردازند و نیز پیشنهاد می‌گردد مراكز تولید و بازرگانی محصولات چرمی‌سبك بخصوص مراكز نیمه صنعتی و سنتی به جذب فارغ التحصیلان رشته های مذكور از دانشگاههای پرداخته و در پستهای مدیریتی امور تولید و بازرگانی بكار گیرند.

همچنین پیشنهاد می‌گردد به منظور بالا بردن سطح كیفی مدیران مراكز تولید و صادرات محصولات چرمی‌سبك دوره های آموزشی پاره وقت و آزاد به صورت كوتاه مدت یا بلند مدت برای مدیران تولدی و بارزگانی این صنعت از طریق ادارات دست اندر كار دولتی نظیر ادارات صنایع، بازرگانی، مركز بهبود و توسعه صنعت چرم، گمرك جمهوری اسلامی، مركز توسعه صادرات ایران با همكاری دانشگاههای و اتحادیه های صنفی برگزار شود. تا  از این طریق به رشد و پشرفت بیشتر پیدا كنیم.

سایر پیشنهادات

در خصوص بالا بردن سطوح كسفی و مهارت های مدیران این صنعت همانطور كه قبلاً نیز ذكر گردید تشكیل دانشكده چرم و رشته های كاردانی و كارشناسی تولید چرم و فرآورده های چرمی‌از ضروریات می‌باشد كه پیشنهاد می‌گردد هرچه سریعتر وزارت فرهنگ و آموزش عالی این امر مهم را در دستور كار خود قرار دهد زیرا ازطریق فارغ التحصیلان این رشته ها میتوان هرساله تعداد زیادی از نیروهای جوان و افراد واجد شرایط را جذب این صنعت نمود و این افراد با اشتغال در مراكز تولید در آینده نه چندان دور جزو مدیران این صنعت شده و در رشد و شكوفایی این صنعت نقش موثری خواهند داشت.

فهرست مطالب

فصل اول طرح تحقیق... 1

بیان موضوع یا تعریف مسأله: 2

ضرورت انجام تحقیق: 4

پیشینه تحقیق: 5

فرضیات.... 6

تعریف عملیات متغیرها: 7

نوع تحقیق و دلایل آن: 7

ابزار گردآوری داده ها: 8

جامعه آماری: 8

مراحل انجام تحقیق: 8

تعریف مفاهیم: 8

محدودیت ها 12

فصل دوم ادبیات تحقیق.. 13

تاریخچه استفاده از پوست، چرم و چرمسازی: 14

تكنولوژی (فن آوری) در صنعت چرم. 21

مراحل ساخت چرم. 28

عوامل مؤثر بر كیفیت پوست و چرم 30

الف- پوست: 30

ب- چرم: 33

انواع چرم و موارد استفاده از آن: 35

انواع محصولات چرمی: 37

بخش دوم مباحثی در باب صادرات و ابعاد مدیریتی آن.. 39

تجارت بین الملل و كشورهای روبه توسعه 40

جایگاه صادرات غیر نفتی در اقتصاد كشور 42

آثار جانبی افزایش ظرفیت های تولیدی... 42

نقش صادرات غیر نفتی در ایجاد اشتغال.. 43

تعریف استراتژی... 45

نقش و جایگاه صادرات غیر نفتی در استراتژی های توسعه اقتصادی... 45

الف- استراتژی جایگزینی واردات... 45

ب- استراتژی توسعه صادرات: 47

انواع استراتژی های رقابتی عام. 48

رهبری در هزینه. 50

تمایز محصول. 51

تمركز (محدودنگری) 53

میانه روی.. 55

تعریف بازاریابی: 57

استراتژی های عمده تقسیم بندی بازار. 58

1- استراتژی بازاریابی یكسان.. 59

2- استراتژی بازاریابی تفكیكی... 59

3- استراتژی بازاریابی تمركزی... 60

ارزشیابی و انتخاب استراتژی تقسیم بندی بازار. 61

تقسیم بندی بازار های بین المللی... 63

استراتژی توسعه آمیخته بازاریابی 65

آمیخته محصول. 66

اهمیت قیمت در آمیخته بازاریابی 68

آمیخته تشویق و ترفیع. 70

اجزای تشویق و ترفیع. 71

توزیع فیزیكی در آمیخته بازاریابی 72

تصمیمات عمده در بازاریابی بین المللی... 73

1- ارزیابی اوضاع و احوال و محیط بازاریابی بین الملل.. 74

2- تصمیم به فعالیت در سطح بین‌الملل (Deciding wether to go abroad) 83

3-  تصمیم در مورد انتخاب بازارها در سطح بین‌الملل (Deciding Which market to enter) 85

4- تصمیم در مورد چگونگی وارد شدن به بازار بین‌المللی (Diciding how to enter the market) 87

5- تصمیم در مورد برنامه های بازاریابی بین‌الملل (Deciding on the markting program) 96

6- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل (Diciding on the marketing organizition) 103

فصل سوم - روش تحقیق... 107

مقدمه. 108

روش تحقیق.. 108

روش جمع آوری اطلاعات.... 108

منابع اطلاعات ثانویه. 109

منابع اطلاعات اولیه. 110

روش اجرای پرسشنامه. 110

جامعه آماری: 111

نمونه آماری... 111

تهیه و تنظیم پرسشنامه. 113

نحوه توزیع سوالات پرسشنامه. 114

روشهای آماری مورد استفاده. 116

فصل چهارم - جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها 119

مقدمه. 120

اطلاعات مربوط به ویژگیهای مدیران مراكز نمونه گیری شده. 120

آماره آزمون. 125

سوالات مربوطه: 127

بررسی فرضیه 2: 129

آماره آزمون: 129

آزمون فرضیه 2: 129

جداول آزمون فرض گروه نمونه مراكز صنعتی... 129

بررسی فرضیه 3: 138

آماره آزمون.. 138

جداول آزمون فرض گروه نمونه مراكز صنعتی... 139

سوالات مربوطه: 141

بررسی فرضیه 4: 145

آزمون فرضیه 4: 146

آزمون فرضیه 4: 147

سوالات مربوطه: 148

بررسی فرضیه 5: 151

آزمون فرضیه 5: 151

تذكر: 153

سوالات مربوطه: 154

بررسی فرضیه 6: 156

آماره آزمون: 156

آزمون فرضیه 6: 156

سوالات مربوطه: 158

فصل پنجم -  نتیجه گیری و پیشنهادات... 161

نتیجه گیری... 162

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 1: 162

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 2: 163

نتایج بدست امه در ارتباط با فرضیه 3: 165

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 4: 167

نتایج بدست آمده در ارتباط با فرضیه 5: 169

پیشنهادات.... 171

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 1: 171

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 2: 173

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 3: 177

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 4: 178

پیشنهادات در ارتباط با فرضیه 5: 180

پیشنهادات در ارتباطات با فرضیه 6: 182

سایر پیشنهادات.... 184

سایر پیشنهادات.... 185

توصیه به سایر دانشجویان محققین.. 188

منابع: 190

قیمت فایل فقط 12,500 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی) , بررسی وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی) , وضعیت فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی) , فروش محصولات چرمی‌سبک (داخلی – خارجی)



 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر